تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....
تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....

شهید روح الله محمدصالحی شخصی متین، صبور و دارای صدایی زیبا+صوت تلاوت

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس «سید‌محسن موسوی بلده» استاد قرآن کریم دوشنبه 29 مهرماه 1392 در برنامه «والشمس» رادیو قرآن به بیان خصوصیات اخلاقی شهید «روح‌الله محمدصالحی» پرداخت.

در این برنامه موسوی بلده در بیان خاطراتی از شهید «روح‌الله محمدصالحی» بیان کرد: این شهید بزرگوار شخصی متین، صبور و با صدایی زیبا و دلنشین بود. وی در آن سال‌ها در مسابقه‌ای که در مسجد «علی بن ابیطالب(ع)» پیروزی برگزار شد مقام  نخست را کسب کرد.

وی این تلاوت‌ها را تلاوت در دارالتحفیظ بیان کرد و گفت: شنوندگان تلاوت شهدا باید بدانند این تلاوت‌ها یک تلاوت مجلسی نیست بلکه تلاوت دانش‌آموزان دارالتحفیظ برای تثبیت محفوظات است که در جلسه کلاسهای درسی قرآن ضبط شده است.



تلاوت آیات 48 و 49 سوره مبارکه انفال توسط شهید «روح‌الله محمد‌صالحی»
یا علی

استاد دغاغله : ماجرای تلاوت استاد پرهیزگار که قاریان مصری را شگفت‌زده کرد

ماجرای تلاوت استاد پرهیزگار که قاریان مصری را شگفت‌زده کرد/«عثمان‌طه» بدون دعوت نیز به ایران می‌آید


«مهدی دغاغله» قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم که از دوران کودکی با شنیدن تلاوت سوره مبارکه «حمد» توسط استاد «عبدالباسط» در وجودش انقلابی به وجود آمد و این امر مقدمه‌ای شد تا طوری به قرآن علاقه‌مند شود که از همان دوران سعی کند همچون قاریان بزرگ جهان اسلام فردی قرآنی باشد در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس گفت: مراسم حج کنگره‌ جهانی عظیمی است که در آن مسلمانانی از سراسر دنیا حضور دارند بنابراین ما باید از این ظرفیت بزرگ نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به سفرهای متعدد خود به حج تمتع اظهار  داشت: تلاوت آیات الهی توسط قاریان قرآن در سرزمین وحی، آن‌هم با الحان و نغمات خوش تأثیرگذاری بسیاری بر زائران خانه خدا دارد، چرا که این مسئله غیر از ارزش معنوی و اجر اخروی، تعظیم الهی و تبلیغی برای اسلام و تشیع و همچنین جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

فعالیت‌های کاروان نور محدود به اجرای برنامه برای کاروان‌های ایرانی نشود

دغاغله با بیان اینکه حضور قاریان ایرانی که قرآن را از قاریان عرب‎زبان زیباتر تلاوت می‌کنند می‌تواند تبلیغ خوبی برای فعالیت‌های قرآنی ایران در دیدگاه مسلمانان سایر کشورها باشد، ادامه داد: تلاوت قرآن ایرانیان با صدایی زیبا نشان دهنده اهمیت و اهتمام مردم کشورمان به یادگیری آموزه‌های قرآنی است، اما نکته مهمی که باید در این سفر معنوی به آن توجه شود گسترش ارتباطات کاروان نور با مسلمانان و بعثه کشورهای دیگر است که در این راستا باید رایزنی‌هایی صورت گیرد تا فعالان قرآنی ایران بتوانند در فضا و مکان‌های دیگری نیز به اجرای برنامه‌های قرآنی بپردازند. این داور بین‌المللی قرآن، برگزاری برنامه‌های قرآنی در بین کاروان‌های ایرانی در مناسک حج را ضعفی بزرگ عنوان کرد و افزود: متاسفانه بیشتر برنامه‌های کاروان نور در بین کاروان‌های ایرانی صورت می‌گیرد، اما برای گسترش و تأثیرگذاری بیشتر باید این فعالیت‌ها و برنامه‌ها جنبه بین المللی پیدا کند تا بخشی از فعالیت‌های قرآنی ایران به جهانیان نشان داده شود


ادامه مطلب ...

تلاوت سوره مبارکه «حج» استاد محمد حسین سعیدیان


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس هشتاد و هشتمین کرسی تلاوت و اذان مجتمع «امام‌خمینی(ره)» دوشنبه 22 مهر‌ماه 1392 با حضور «محمد‌حسین سعیدیان» قاری بین‌المللی قرآن کریم در حسینیه «الزهرا(س)» برگزار شد.بنا بر این گزارش در این برنامه آیات 23 تا 30 سوره مبارکه «حج» به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد.

این محفل توسط شورای عالی قرآن و با همکاری رادیو قرآن دوشنبه هر هفته در حسینیه «الزهرا(س)» واقع در بزرگراه رسالت، مجتمع «امام‌خمینی(ره)» برگزار می‌شود.

به گزارش فارس این محفل دو سال پیش توسط شورای عالی قرآن راه‌اندازی شد که پس از گذشت دو سال در مسجد بلال و مسجد «امام‌حسین(ع)» هم گسترش یافت.



                       آیات 23 تا 30 سوره مبارکه «حـــج»


یا علی

بلوتوث‌ های قرآنی : شیخ استاد شحات محمد انور

بلوتوث‌ های قرآنی(2): شیخ شحات محمد انور


تبیان/ در حدیث درربار نبوی می‌خوانیم که:اقراوا القرن بالحان العرب و اصواتها و ایاکم و لحون اهل الفسوق و اهل الکبائر[ اصول کافی، ج 2]:

قرن را، با الحان و صوت عربیتلاوت کنید. و از هنگهای اهل فسق و فجور پرهیز کنید.

در روایتی دیگر حضرتش می فرماید:زیباترین زیبایی‌ها، موی زیبا و نعمت واز خوش است. هر چیزی زینتی دارد و زینت قرن، واز خوش است.» (اصول کافی، ج 2)این سفارش‌ها همه بر اساس حکمتی است و ن اینکه جمال‌گرایی و زیبا‌پسندی، میل مشترکیست که ریشه در نهاد دمیان دارد و قهرا از این میل فطری می‌توان راهی به سوی جمال مطلق ِ خالق هستی‌بخش گشود. و اینک این نغمه‌های زیبا و روح‌بخش با صدای استاد مرحوم، شیخ شحات محمد انور، ارزانی گوش‌های زیباپسند شما:

 

ردیف سوره Play
1 سوره انشقاق/16-19

Play

2 اسری/7

Play

3 کوثر/1-3

Play

4 آل عمران/31-33

Play

5 نساء/142

Play

6 تحریم/5

Play

7 مائده/114

Play

 

یا علی

دانلود تلاوت های استاد محمد عبدالعزیز حصان (بخش اول)

سلام علیکم. با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما دوستان قرآنی؛ در این پست بخش اول تلاوت های استاد محمد عبدالعزیز حصان را قرار میدهم.



سوره انعام آیات 151 تا 159

 

 


سوره محمد آیات 1 تا 17

 

 


سوره ی لقمان آیات 8 تا 34 و سوره طارق

 

    

ادامه مطلب ...

آشنایی با قاریان مصر : استاد «محمد عبدالعزیز حصان»

استاد محمد عبدالعزیز حصان در ۲۸ آگوست سال ۱۹۲۸ میلادی برابر با ۱۳۰۷ هجری شمسی در روستای «الفرستق» از توابع شهر «کفرالزیات» در استان غربیه یعنی در محل تولد استاد مصطفی اسماعیل و خلیل الحصری به دنیا آمد.

با پیگیری پدر محمد حصان و به دلیل نابینایی این کودک، وی تمام وقت خویش را صرف فراگیری قرآن کرد و در هفت سالگی در مکتب‌خانه و در محضر استاد «عرفه الرشیدی» موفق به حفظ کامل قرآن کریم شد.البته استاد عرفه در روستای دیگری به نام «قسطا» زندگی می‌کرد که به محل زندگی محمد حصان نیز به طور تقریبی دور بود و هر روز محمد و پدرش عبد‌العزیز مسافت به طور نسبی طولانی بین محل زندگی و کلاس درس را پیاده طی می‌کردند تا محمد بتواند حفظ خود را ادامه دهد.او در تلاوت قرآن علاقه زیادی به سبک و شیوه استاد «مصطفی اسماعیل» داشت و در ابتدا نیز مقلد سبک این استاد بود ولی بعد از کسب مهارت‌های بیشتر و ازدیاد تجربه، این استاد خود صاحب سبکی مستقل در تلاوت قرآن کریم شد.کم‌کم با بیشتر شدن شهرت استاد محمد حصان وی به کفر‌الزیات رفت و در آن‌جا به تلاوت قرآن کریم پرداخت، از قاریان هم عصر وی در آن زمان که به نوعی رقبای او نیز به حساب می‌آمدند باید به استاد «راغب مصطفی غلوش»، «حمدی زامل» و «سعید عبدالصمد الزناتی» اشاره کرد که همه آن‌ها از بزرگان تلاوت محسوب می‌شوند.

استاد محمد حصان از عنایاتی که استاد «محمود خلیل‌الحصری» به او داشته و باعث کسب روحیه مضاعف در وی می‌شده واز کرامت نفس و اخلاق حسنه این استاد در محافل و مجالسی که با هم تلاوت داشتند به نیکی یاد کرده است.او می گوید هر وقت استاد شیخ خلیل حصری به روستای ما می آمد از من می خواست که قرآن بخوانم و مرا همیشه تشویق می کرد.در جریان یکی از محافل قرآنی استاد «عبدالرحمن سلامه» پیشنهاد ورود به رادیو را به او داد و با وساطت و پیگیری عبدالرحمن سلامه در سال ۱۹۶۴ میلادی محمد حصان با شرکت در امتحان رادیو و موفقیت در آن، قاری رسمی رادیو مصر شد.یکی دیگر از موفقیت‌های استاد محمد حصان در عرصه تلاوت قرآن کریم این بود که در یکی از مشهورترین مساجد مصر به نام مسجد «الاحمدی» شهر طنطا که در حال حاضر قاری رسمی این مسجد استاد «محمد بسیونی» است به عنوان قاری رسمی به تلاوت پرداخت.

ادامه مطلب ...

آموزش روخوانی : درس چهارم فتحه کشیده

آیا می دانید ؛ انسان برای هدایت خود به دنبال هدایتگری می گردد؟

و آیا می دانید که بالاخره هدایتگر خود را می یابد ؟

اما گاهی در انتخاب هدابتگر خود به انحراف می رود .

امیر مؤمنان علی ( ع ) می فرمایند :

« بدانید این قرآن پند آموز خالصی است که خیانت نمی کند ؛ و راهنمایی است که گمراه نمی کند ؛ و سخنگویی است که دروغ نمی گوید . » (۴)           نهج البلاغه / خطبه ۱۷۵

دردرسهای گذشته با سه حرکت کوتاه ( ــَـ و ــِـ و ــُـ ) آشنا شدید با فراگیری این حرکات ، بسیاری از حروف و کلمات قرآن را می توانید براحتی بخوانید .

در این درس با یکی از حرکات کشیده آشنا می شوید .

( ـَا ) : اسم این حرکت فتحه کشیده است و معمولاً به شکل یک الف بزرگ به همراه یک الف کوچک با حروف نوشته می شود .

اگر به حرف اول کلمات زیر دقت کنید ، صدای این حرکت را خواهید یافت .

ءادم ـ صادق ـ دانا ـ دانشمند ـ رازق

آیا می توانید بگویید کدامیک از حرفهای زیر دارای فتحه کشیده می باشند ؟ لطفاً آنها را با رنگ قرمز مشخص کنید .

قرآن ـ کتاب ـ اسلام ـ معاد ـ امانات

حروف زیر را با فتحه کشبده بخوانید :

ءا ـ با ـ تا ـ ثا ـ جا ـ حا‌ـ خا ـ دا ـ ذا ـ را ـ زا ـ سا ـ شاـ صا ـ ضا ـ طا ـ ظا ـ عا ـ غا ـ فا ـ قا ـ کا ـ لا ـ ما ـ نا ـ وا ـ ها ـ یا

ادامه مطلب ...