تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....
تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....

ابتهال تصویری استاد سید کریم موسوی با موضوع امام حسین (ع)

سلام علیکم


ابتهال استاد سید کریم موسوی با موضوع امام حسین (ع)

شب عاشورای 1392-1435




یا علی

زندگینامه استاد سید کریم موسوی

سید کریم موسوی فرزند سید ناجی در بهمن ماه سال ۱۳۵۳  در شهر سوسنگرد در یکی خانواده مذهبی چشم به جهان گشود .از بدو کودکی باتوجه به بافت مذهبی و معنوی خانواده و علی الخصوص توجهات پدر بزرگ و دایی ایشان و با عنایت به تشویق و ترغیب آنها به قرآن و معارف اهل بیت سوق داده شد.گفتنی ایست پدر بزرگ ودایی ایشان از مرثیه سرایان مطرح منطقه بودند. کودکی و خرد سالی ایشان با توجه به ماهیت زندگی ساده و روستایی کاملا سالم و بدون دغدغه های شهری بود و این امر باعث می شد تا ذهنی کاملا آماده و مساعد جهت دریافت هنرهای صوتی مذهبی داشته باشد و از همان ابتدا علاقه ی وافری به استماع آیات متبرک قرآن از اساتید بزرگ مصری نشان میداد که به علت بسیاری از محدودیت ها این کار با سختی انجام میشد که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و بعد از جنگ تحمیلی و نهایتا کوچ اجباری خانواده ایشان به طرف اهواز این امر باسرعت و برکت بیشتری ادامه پیدا کرد از همه مهمتر سکونت در منطقه ای کاملا مستعد و قرآنی و وجود اساتیدی همچون استاد دکتر مهدی دغاغله و حاج عباس حزباوی کمک و همراهی آنها باعث گردید که این مسیر نورانی با سرعت و دقت و کیفیت بالاتری صورت گیرد . شایان ذکر است که با ورود سید کریم موسوی به گروه تواشیح ثقلین و الهام گرفتن از تجربه ها و آموزش های مختلف هنر های قرآنی و  در نهایت سفر های به کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و کسب تجربه در امر قرائت و تواشیح و کسب رتبه های مختلف استانی وکشوری در این امر باعث شد که ایشان وارد عرصه ی جدیدی در امر ابتهال خوانی گردند و با توجه سیر کاملا صعودی از ابتدای شروع فعالیت  ایشان توانست در این امر قدم ها و فعالیت های تاثیر گذاری را در خدمت اسلام و مذهیب شیعه نموده و ابتهالات زیبا ودلنشینی را مدح پیامبر و اهل بیت معظم ایشان در سراسر جهان و  در داخل کشور به جا گذارد.


منبع :seyedkarim.ir

تلاوت سوره مبارکه احزاب و سبا توسط استاد جعفر فردی


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس سی‌وهشتمین کرسی تلاوت و اذان مسجد بلال یکشنبه 26 آبان‌ماه 1392 با حضور جعفر فردی قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. بنابر این گزارش در این محفل آیات 63 تا 73 سوره مبارکه احزاب و آیات ابتدایی سوره مبارکه سبأ به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد.این برنامه توسط شورای عالی قرآن و با همکاری رادیو قرآن یکشنبه هرهفته در مسجد بلال به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج) خیابان بلال حبشی برگزار می‌شود، همچنین این برنامه به صورت زنده و مستقیم از رادیو قرآن پخش شد.


 

آیات 63 تا 73 سوره احزاب و سوره سباء


یا علی

ماندگار‌ترین تلاوت «محمد اللیثی» در مجلس امام‌حسین(ع) +صوت


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس برنامه صبحگاهی «والشمس» با حضور محسن موسوی بلده به بیان نحوه تلاوت ماندگارترین اثر محمد اللیثی قاری اهل کشور مصر پرداخت.

محسن موسوی‌بلده استاد قرآن کریم در بیان خاطره این تلاوت ماندگار گفت: ایام محرم بود و در دانشگاه علوم و فنون فارابی مراسم قرائت زیارت عاشورا برپا بود، علی فراهانی، مداح و ذاکر اهل بیت (ع) پس از زیارت عاشورا در ذکر مصیبت در مقام بیات، سلام بر امام حسین(ع) را خواند که در همان لحظه استاد محمد اللیثی دستمالی را جلوی صورت گرفته و گریه می‌کرد به طوری که شانه‌ها و بدنش می‌لرزید.

پس از این ذکر مصیبت استاد لیثی با همان حال غریب و بغض کرده و با چشمانی نمناک آماده تلاوت قرآن کریم شد و در ابتدای این تلاوت حالت حزن و بغض آلودگی مشهود است. وی آیات 189 تا 195 سوره مبارکه «آل‌عمران» را با تأسی و الهام از ذکر توسل از مقام شامخ «اباعبدالله(ع)» در مقام بیات و اوج و فرودهای خاص تلاوت کرد.

وی با اشاره به تلاوت بغض‌آلود اللیثی گفت: در این تلاوت زمانی که استاد محمد اللیثی به آیه رَبَّنا إِنَّکَ مَنْ تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَیْتَهُ وَ ما لِلظَّالِمینَ مِنْ أَنْصارٍ، رَبَّنا إِنَّنا سَمِعْنا مُنادِیاً یُنادی لِلْإیمانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا رَبَّنا فَاغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ کَفِّرْ عَنَّا سَیِّئاتِنا وَ تَوَفَّنا مَعَ الْأَبْرارِ، رَبَّنا وَ آتِنا ما وَعَدْتَنا عَلى‏ رُسُلِکَ وَ لا تُخْزِنا یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنَّکَ لا تُخْلِفُ الْمیعادَ می‌رسد چنان با سوز و بغض در گلو تلاوت می‌کند که فضای عجیبی ایجاد می‌شود.

 

به همراه توضیحات استاد محسن موسوی بلده


موسوی‌بلده در ادامه افزود: بنا بر گفته خود لیثی، این تلاوت ماندگارترین تلاوتش بوده، وی قاری اهل سنت بود اما دوست داشتن اهل‌بیت (ع) در بین مسلمانان همگانی است و اعتقاد قلبی دارم که قاریان قرآن کریم چه شیعه و چه سنی در هرکجا که تلاوت خود را به محبت اهل‌بیت (ع) گره زدند تلاوتی ماندگار و اثرگذار شد.

  ادامه مطلب ...

تلاوت سوره های مبارکه فجر و کوثر استاد محمدرضا پورزرگری


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس بیست‌وپنجمین کرسی تلاوت مسجد «امام حسین(ع)» سه‌شنبه 21 آبان‌ماه 1392 با حضور محمد‌رضا پور‌زرگری قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.در این برنامه سوره‌های مبارکه «فجر» و «کوثر» به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد.این برنامه توسط شورای عالی قرآن و با همکاری رادیو قرآن سه شنبه هر هفته در مسجد امام‌حسین(ع) واقع در ضلع شمال غربی میدان امام‌حسین(ع) برگزار می‌شود.



                       سوره های مبارکه «فجـر» و «کوثـر»


یا علی

تلاوت سوره مبارکه «آل عمران» و «کافرون» آقای مهدی عادلی


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نود‌ویکمین کرسی تلاوت و اذان مجتمع «امام‌خمینی(ره)» با حضور «مهدی عادلی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در حسینیه «الزهرا(س)» برگزار شد.بنابر این گزارش در این محفل آیات 118 تا 129 سوره مبارکه «آل‌عمران» و سوره مبارکه «کافرون» به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد.این برنامه توسط شورای عالی قرآن هر هفته در حسینیه «الزهرا(س)» به نشانی بزرگراه رسالت، مجتمع «امام‌خمینی(ره)» برگزار می‌شود.



                آیات 118 تا 129 سوره مبارکه «آل عمران» و سوره کافرون


یا علی

همه «ربّنا»های قرآن کریم

خداوند متعال در آیات بسیاری نیز به اهمیت مناجات و توسل به معبود اشاره دارد به طوری که در آیه 77 سوره مبارکه «فرقان» آورده است: «قُل ما یعبا بِکُم ربّی لولا دُعاؤُکم؛ بگو به شما توجهی نداشت اگر دعاها و ناله‌های شما نبود»، از این آیه می‌توان استنباط کرد که دعا روح عبادت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در روایات و احادیث بسیاری نیز دعا خواندن تأکید شده است، به صورتی که در وسائل‌الشیعه در روایتی از رسول اکرم(ص) آمده است: «کسى که به دعا توفیق یابد بدبختى ندارد و وقتى خدا توفیق خود را براى دعا فراهم کرد علامت آن است که درهاى رحمت را بروى او گشوده است».

خداوند متعال نیز در بسیاری از آیات قرآن، انسان را به راز و نیاز با معبود خود فرا می‌خواند و از دعا به عنوان یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به سعادت انسان یاد می‌کند، به طوری که در آیات بسیاری همواره انسان به توجه به دعا و راز و نیاز با معبود دعوت کرده است که در زیر به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم:

آیه 201 سوره مبارکه «بقره»: «وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ رَبَّنا آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ؛ بعضی می گویند: پروردگارا! به ما در دنیا (نیکی) عطا کن! و در آخرت نیز (نیکی) مرحمت فرما! و ما را از عذابِ آتش نگاه دار!».

آیه 285 سوره مبارکه «بقره»: «... سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ؛ شنیدیم و گردن نهادیم‏، پروردگارا، آمرزش تو را (خواستاریم‏) و فرجام به سوى تو است‏».

آیه 286 سوره مبارکه «بقره»: «... رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِینَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَیْنَا إِصْرًا کَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَآ أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ؛ پروردگارا، اگر فراموش کردیم یا به خطا رفتیم بر ما مگیر، پروردگارا، هیچ بار گرانى بر (دوش‏) ما مگذار؛ همچنانکه بر (دوش‏) کسانى که پیش از ما بودند نهادى‏. پروردگارا، و آنچه تاب آن نداریم بر ما تحمیل مکن‏؛ و از ما درگذر و ما را ببخشاى و بر ما رحمت آور، سرور ما تویى‏، پس ما را بر گروه کافران پیروز کن‏».

آیه 8 سوره مبارکه «آل عمران»: « رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّابُ؛ پروردگارا پس از آنکه ما را هدایت کردى دل‌هایمان را دستخوش انحراف مگردان و از جانب خود رحمتى بر ما ارزانى دار که تو خود بخشایشگرى».

آیه 9 سوره مبارکه «آل عمران»: «رَبَّنَا إِنَّکَ جَامِعُ النَّاسِ لِیَوْمٍ لاَّ رَیْبَ فِیهِ إِنَّ اللّهَ لاَ یُخْلِفُ الْمِیعَادَ؛ پروردگارا، بی‌تردید تو گردآورنده مردمی به روزی که شکی در آن نیست حقّا که خداوند تخلّف وعده نمی‌کند».

آیه 16 سوره «آل عمران»: «... رَبَّنَا إِنَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ؛ پروردگارا ما ایمان آوردیم پس گناهان ما را بر ما ببخش و ما را از عذاب آتش نگاه دار».  

آیه 38 سوره مبارکه «آل عمران»: « ربّ هبْ لی مِنْ لدُنْکَ ذرّیهً طیّبَهً إنّکَ سمیعُ الدّعاء؛ پروردگارا از جانب خود فرزندى پاک و پسندیده به من عطا کن که تو شنونده دعایى».


ادامه مطلب ...