تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....
تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....

آشنایی با قاریان مصر : استاد «شیخ محمد عبدالهادی محمد الهلباوی»


شیخ محمد عبدالهادی محمد الهلباوی در سال 1946 میلادی در منطقه «باب الشعریة» قاهره متولد شد، وی حفظ قرآن کریم را از سنین کودکی آغاز کرد و توانست قرآن کریم را به‌طور کامل زیر نظر جدش شیخ محمد الهلباوی حفظ کند.وی در حالی که تنها 15 سال داشت در محفل‌های قرآنی، قرآن تلاوت و در مدح نبی مکرم اسلام مدیحه‌سرایی می‌کرد. وی در تلاوت ابتدا از شیخ محمد رفعت و شیخ منصور الشامی الدمنهوری و در تواشیح و ابتهالات دینی از شیخ علی محمود، شیخ زکریا احمد و شیخ طه الفنشی تقلید کرد.الهلباوی در سال 1979 میلادی به‌عنوان قاری و مبتهل وارد رادیو قرآن قاهره شد و در سال 1980 میلادی با استاد سلیمان جمیل، پژوهشگر معروف موسیقی آشنا شد و در نهایت با انتخاب صاحبان اصوات زیبا، یک فرقه دینی تشکیل داد که این فرقه در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی در ایتالیا، فرانسه، آلمان به ارائه تواشیح و ابتهالات دینی پرداخته است.

اجرای دوره آموزشی برای قاریان و موشحان در شهرهای اصفهان، زاهدان و مشهد، سخنرانی‌ در زمینه فن تلاوت و تواشیح در کویت، عضویت در کمیته داوران دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، عضویت کمیته داوران مسابقات بین‌المللی قرآن شبکه ماهواره‌ای «الکوثر» در سال 2008 میلادی و مشارکت در محفل‌های قرآنی مصر از جمله فعالیت‌های مهم این قاری و مبتهل برجسته مصری به شمار می‌آید.

این قاری و مبتهل‌خوان مشهور مصری در 25 خرداد امسال در سن 67 سالگی به دلیل ابتلا به بیماری دیابت دار فانی را وداع گفت.«شیخ محمد الهلباوی» قاری و مداح برجسته مصری محرم سال 1390 به ایران سفر کرد و در شهرهای اصفهان، مشهد، زاهدان و تهران به اجرای برنامه پرداخت. وی در طول عمر خود پنج بار به عنوان استاد قرآن به ایران سفر کرد و در یکی از این سفرها، ابتهال ماندگار «حب الحسین» را به زیبایی اجرا کرد

منبع : www.farsnews.com

تلاوت سوره مبارکه نور و کوثر توسط استاد « محمود شحات انور »

گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس محمود شحات انور قاری سرشناس مصری ماه رمضان امسال با حضور در کشورمان به اجرای برنامه در محافل مختلف قرآنی پرداخت که یکی از این برنامه‌ها تلاوت در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهر‌شاد است.این تلاوت در تاریخ 24 تیر‌ماه 1392 در حرم مطهر امام‌رضا(ع) اجرا شد.


تلاوت  سوره های نور و کوثر توسط محمود شحات

حرم امام رضا(ع) ـــ ماه رمضان 1392

 

آیات 34 تا 38 سوره مبارکه نور  و سوره کوثر (دانلود)


یا علی

تلاوت سوره مبارکه « زمــر» استاد قاسم رضیعی


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نود و هفتمین کرسی تلاوت و اذان شورای عالی قرآن با حضور قاسم رضیعی قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.بنا‌بر این گزارش در این محفل آیات 42 تا 52 سوره مبارکه زمر به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد، همچنین این برنامه به صورت زنده از رادیو قرآن پخش شد.این محفل توسط شورای عالی قرآن و با همکاری رادیو قرآن دوشنبه هر هفته در حسینیه الزهرا(س) به نشانی بزرگراه ولی‌عصر، مجتمع امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود.به گزارش فارس قاسم رضیعی متولد 1349 در شهرستان ازنا از توابع لرستان است، وی در سال 1368 تحصیلات خود را در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد و در سال 1375 موفق به اخذ مدرک دکتری شد. پس از آن با ادامه تحصیل در این رشته در سال 1377 مدرک دکترای تخصصی در رشته پزشکی هسته‌ای را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت کرد. وی تاکنون موفق به کسب رتبه نخست مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، بنگلادش و سوریه شده است.


 

آیات 42 تا 52 سوره مبارکه زمــر


یا علی

«عبدالعزیز عکاشه» قاری برجسته مصری دار فانی را وداع گفت


عبدالعزیز عکاشه؛ خاطره‌ ماندگار نسل دوم قاریان مصری

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شیخ عبدالعزیز عکاشه در سال 1948 میلادی متولد شد و با نسل دوم قاریان کشور مصر همچون ابوالعینین شعیشع، شحات محمد انور و محمد الهلباوی هم‌دوره بود.این دانش‌آموخته الهیات دانشگاه الازهر سه سفر به ایران داشت که نخستین آن حضور در مسابقات قرآن کشورمان، مرتبه دوم تلاوت در محضر مقام معظم رهبری در سال 1390 و آخرین نوبت نیز در ماه مبارک رمضان سال 1391 بود که به همراه هیئتی از قاریان مصری در کشورمان حضور یافت. وی در سفر دوم خود به ایران و پس از حضور در محفل باشکوه انس با قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) گفت: «من به خیلی از کشورها مسافرت کرده‌ام و هیچ‌کجا ندیده‌ام که رهبری این مقدار بنشیند و به قرآن گوش کند».این قاری نامدار مصری فعالیت‌های قرآنی پر باری را در کارنامه دارد که از آن جمله قرائت در مسجد جامع الازهر در جمعه اول سال 2013 میلادی (21 صفر 1434) است که روی یوتیوپ هم قرار گرفت.از دیگر فعالیت‌های قرآنی شاخص این قاری فقید مصری می‌توان به ترتیل کل قرآن کریم اشاره کرد که امکان دانلود آن در اینترنت نیز فراهم شده است.

پخش تلاوت استاد عبدالعزیزعکاشه از رادیو قرآن کشورمان و قرائت کلام وحی توسط عکاشه در محفل انس با قرآن کریم مسجد امامزاده «سید محمد» شهرستان «مراغه» از دیگر فعالیت‌ها و خاطرات این قاری مصری در زمان حضور در کشورمان است. شیخ عکاشه در محفل انس با قرآن شهرستان مراغه که با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شده بود، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت. دراین مراسم قاریان مطرح و ممتاز شهرستان و مردم قرآن‌دوست شهرستان مراغه حضور چشم‌گیری داشتند.این استاد قرآن مصری در ایام حضور در کشورمان فضای مسجد جامع شهرستان «اشنویه» را نیز با صوت دلنشین خود عطرآگین کرد و در مسجد جامع اشنویه حضور یافت و با قرائت دلنشین خود، روح جامعه‌ قرآنی و عاشقان مکتب نورانی وحی را جلا بخشید و خاطره‌ ماندگاری را برای آنان برجای گذاشت.
‌استاد عکاشه به دعوت و همت اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه‌ استان آذربایجان‌غربی، به شهرستان‌های ارومیه، چایپاره، خوی و سلماس نیز سفر و با برگزاری کرسی‌های تلاوت، آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد.عبدالعزیز عکاشه بامداد دیروز، 23 آذر، در سن 65 سالگی در مصر دار فانی را وداع گفت و در مسجد «الرحمن الرحیم» قاهره به خاک سپرده شد.

آشنایی با قاریان مصر : استاد «سید متولی عبدالعال»


استاد «سید متولی عبدالعال» در 26 آوریل سال 1947 میلادی در خانواده‌ای مذهبی و متعهد و پایبند به مسائل عرفانی و دینی متولد شد.پدرش «متولی» همیشه از خداوند متعال پسری را طلب می‌کرد که در راه گسترش دین اسلام تربیت شده و از عالمان دینی عصر خود شود.
استاد از همان اوان کودکی برای تحصیل به مکتب رفته و در آنجا با وجود سن اندک 3 جزء از قرآن را حفظ نموده و در این راه پیشرفت شایانی کرد . وی همانند بسیاری از مبتدیان این طریقت ، برحسب کوشش و طاقت صوت خویش، به تقلید از «استاد عبدالباسط» و «استاد مصطفی اسماعیل» می پردازد . آن زمان که او بیش از 12 سال سن ندارد به عنوان حافظ کل قرآن مطرح می شود و در همین ایام نیز شیوه و احکام تجوید قرائت را آموخته و در محافل و مجالس به تلاوت اهتمام می ورزد.«استاد عبدالعال» در 13 سالگی طریقه و روش خاصی برای خویش اتّخاذ نموده و سبک خویش را برمی گزیند زیرا بر این عقیده است که : « خداوند سبحان در صوت هر انسان ، طنین و آوای خاصی نهاده است و بر این اساس هیچ گاه نمی تواند صوتی را به صوتی تشبیه نمود آن زمان که یک قاری پس از ممارست وپشتکار فراوان می تواند قاری برجسته ای شود ، بهتر آن است که طریقه ای خاص خویش برگزیده و به این ترتیب بر این سبک که نمایانگر شخصیت حقیقی اوست استوار بماند؛ زیرا الگو ساختن تلاوت خاصی در اوان کودکی و آغاز کار و تقلید از آن شیوه نیکویی است که قاری می تواند به این طریق با پیشرفت خویش ، سبک خاص خود را انتخاب کند. تلاوت به سبکی تقلیدی از یک استاد، در واقع سبب معروفیت و شهرت همان استاد مقلّد است نه فرد تقلید کننده و من باز توصیه می کنم که هر فردی برای خویش سبکی خاص داشته باشداستاد متولی عبدالعال در سال 1370 به کشور جمهوری اسلامی ایران مسافرت نموده و پس از آن در هشتمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن که در دهه فجر همان سال در حسینیه ارشاد جریان داشت عهده دار داوری مسابقات شدند . سپس با مسافرتهای متعدد خویش به شهرهای قم ، مشهد ، کرمان و یزد ، شور و شوقی وصف ناپذیر در محافل قرآنی به پا کرده و توانستند با تلاوت های زیبای خویش خیل بیشماری را شیفته این کلام مقدس سازند.

 

ادامه مطلب ...

تلاوت های استاد سید متولی عبدالعال (بخش اول)

سلام علیکم. با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما دوستان قرآنی؛ در این پست بخش اول تلاوت های استاد سید متولی عبدالعال را قرار میدهم.



سوره ی حشر آیات 18 تا 24

 

 


سوره فاطر آیات 23 تا 45

 

 


سوره حمد و بقره آیات 1 تا 5

 

 


سوره ی صافات آیات 75 تا 132

 

    

ادامه مطلب ...

تلاوت سوره مبارکه « زمــر» استاد حسین رستمی


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس چهل‌ویکمین کرسی تلاوت و اذان مسجد بلال یکشنبه 17 آذر‌ماه 1392 با حضور حسین رستمی قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. بنا بر این گزارش در این محفل آیات آیات 8 تا 20 سوره مبارکه «زمر» به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد. این برنامه با همت شورای عالی قرآن، رادیو قرآن و مسجد بلال یکشنبه هر هفته در این مسجد به نشانی خیابان «ولی‌عصر(عج)» خیابان بلال حبشی برگزار و استفاده از آن برای عموم مردم آزاد است.


 

آیات 8 تا 20 سوره مبارکه زمــر


یا علی

تلاوت سوره مبارکه احزاب آقای مهدی عادلی


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بیست ‌و ‌هشتمین کرسی تلاوت و اذان مسجد «امام‌حسین(ع)» سه‌شنبه 12 آذر ‌ماه با حضور مهدی عادلی قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.بر اساس این گزارش، در این محفل نورانی که به صورت زنده و مستقیم از رادیو قرآن پخش شد،‌ آیات 18 تا 27 سوره مبارکه «احزاب» به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه اجرا شد.ناگفته نماند این برنامه توسط شورای عالی قرآن و همکاری مسجد «امام‌حسین(ع)» سه‌شنبه هر هفته در این مسجد به نشانی میدان «امام‌حسین(ع)» برگزار می‌شود.


 

آیات 18 تا 27 سوره مبارکه احزاب


یا علی