تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....
تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....

تلاوت سوره مبارکه مائده استاد محمد حسین سعیدیان

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس کرسی تلاوت سازمان قرآن و عترت سپاه «محمد‌رسول‌الله(ص)» چهارشنبه 16 بهمن‌ماه 1392 در حسینیه «فاطمة الزهرا(س)» با حضور «محمد‌حسین سعیدیان» و تعدادی از قرآن دوستان برگزار شد.

بنا بر این گزارش پیش از برگزاری مراسم نام «کریم منصوری» به عنوان یکی از قاریان اصلی برنامه اعلام شده بود که وی در این مراسم حضور نیافت.

بر روی جایگاه حسینیه پرده‌ای نصب شده بود که روی آن این جمله مقام معظم رهبری نقش بسته بود؛ «دل‌های ما باید قرآنی بشود، جان ما باید با قرآن انس بگیرد، اگر بتوانیم با قرآن انس بگیریم و معارف قرآن را در دل و جان خودمان نفوذ بدهیم، زندگی و جامعه ما قرآنی خواهد شد»  

این مراسم به مناسبت دهه فجر و سالگرد تأسیس رادیو قرآن با همکاری رادیو قرآن و سازمان قرآن و عترت بسیج ناحیه شهید مطهری برگزار شد.قرائت «محمد‌حسین سعیدیان» قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز کننده این مراسم بود که وی متناسب با ایام دهه فجر آیاتی از سوره مائده را قرائت کرد، همچنین اوج قرائت وی انتهای آیه 56 سوره مائده بود «وَ مَن یَتَوَلَّ اللّهَ و َرَسُولَهُ و َالَّذِینَ آمَنُواْ فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» تلاوت این آیه محفل را به وجد آورد.


تلاوت سوره مبارکه «مائده» در کرسی تلاوت بسیج تهران بزرگ


یا علی

تلاوت سوره مبارکه نساء آقای حسین فردی

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس؛ چهل‌ونهمین کرسی تلاوت و اذن مسجد بلال، امروز یکشنبه 20 بهمن‌ماه 1392 با حضور «حسین فردی» قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.بنابر این گزارش در این محفل آیات 59 تا 70 سوره مبارکه «نساء» به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد، همچنین این برنامه به صورت زنده و مستقیم از رادیو قرآن پخش شد.این برنامه توسط شورای عالی قرآن و با همکاری مسجد بلال یکشنبه هرهفته در این مسجد به نشانی خیابان «ولی‌عصر(عج)» خیابان بلال حبشی برگزار می‌شود.


تلاوت آیات 59 تا 70 سوره مبارکه «نساء»


یا علی

بلوتوث‌ های قرآنی : آقای حامد شاکرنژاد

بلوتوث‌ های قرآنی(4): حامد شاکرنژاد


تبیان/ چنانکه دانشمندان علوم قرآنی گفته‌اند: فروزان‌ترین بعد اعجاز بیانی قرآن، هم‌سازی با نغمه‌های دلنشین، و آهنگ‌های وزین صوتی است، آنگاه که با صدایی گرم و زیبا، و آوایی نرم و فریبا، دمساز گردد، آتشی بر خرمن دل‌ها افکند. که شعله‌های تابناکش جهانیان را به سوز و گداز گذارد.در حدیث درربار نبوی می‌خوانیم که:اقراوا القرآن بالحان العرب و اصواتها و ایاکم و لحون اهل الفسوق و اهل الکبائر[ اصول کافی، ج 2]:قرآن را، با الحان و صوت عربیتلاوت کنید. و از آهنگهای اهل فسق و فجور پرهیز کنید.

در روایتی دیگر حضرتش می فرماید:زیباترین زیبایی‌ها، موی زیبا و نعمت آواز خوش است. هر چیزی زینتی دارد و زینت قرآن، آواز خوش است. (اصول کافی، ج 2)

این سفارش‌ها همه بر اساس حکمتی است و آن اینکه جمال‌گرایی و زیبا‌پسندی، میل مشترکیست که ریشه در نهاد آدمیان دارد و قهرا از این میل فطری می‌توان راهی به سوی جمال مطلق ِ خالق هستی‌بخش گشود.در این میان، آواز خوش و صدای دلپذیر، نعمتی است که سرآمد همه زیباییهاست و شکر این نعمت آنگاه گزارده می‌شود که آدمی، آن را در راه تلاوت قرآن که آهنگ‌پذیر ترین کلام هستی است به کار گیرد.از طرفی دیگر باید دانست که بر هر نعمتی زکاتی مترتب است؛ زکات صوت زیبا نیز بخشش سخاوتمندانه آن به گوش‌های زیباشناس است و اینک این نغمه‌های زیبا و روح‌بخش، ارزانی گوش‌های زیباپسند شما:


 

سوره و آیه

Play

(نور/1)

Play

(یوسف/65)

Play

(الحجرات/18) و (ق/1)

Play

(الکهف/110)

Play

(النمل/29) و (النمل/30)

Play

(ضحی/6-1)

Play

(حاقه/4-1)

Play

 

تلاوت سوره مبارکه «محمد» و «فتح» آقای امین پویا

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس چهل‌وهفتمین کرسی تلاوت و اذان مسجد «بلال» با حضور «امین پویا» قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

بنابر این گزارش در این محفل آیات 33 تا 38 سوره مبارکه «محمد(ص)» و آیات 1 تا 7 سوره مبارکه «فتح» به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد.دوشنبه 7 بهمن 1392 نیز «جعفر فردی» در یک‌صدوچهارمین کرسی تلاوت شورای عالی قرآن در مجتمع «امام‌خمینی(ره)» به تلاوت آیات 1 تا 10 سوره مبارکه «فتح» خواهد پرداخت.

«امین پویا» متولد 1356 تهران دارای مدرک کارشناسی حسابداری متأهل و دارای یک فرزند پسر است.وی تاکنون موفق به کسب عناوینی چون رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور هندوستان در سال 1385، مقام اول مسابقات روسیه و تونس، رتبه دوم مسابقات کشور مالزی، مقام دوم مسابقات سراسری سازمان اوقاف در سال 1390، رتبه سوم مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف درسال‌های 1385 و 1386، رتبه اول مسابقات قرآن کریم استان تهران و نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی کشور مالزی در سال 1386 شده است.


تلاوت آیات 33 تا 38 سوره مبارکه «محمد» و آیات 1 تا 7 سوره مبارکه «فتح»


یا علی

آموزش روخوانی : درس هشتم سکون (2)

دوستان گرامی !

در درس گذشته آموختیم که حرف سکون دار به تنهایی خوانده نمیشود و حتماً باید قبل از آن یک حرف حرکت دار قرار گیرد تا آن حرف به تلفظ در آید .

عبارات قرآنی زیر را بخوانید :

فَلا یَسْتَطیعُونَ ـ فَاُهْلِکُوا ـ اَنْ یُبْدِلَنا ـ ما لَکُم ـ کَیْفَ ـ تَحْکُمُونَ ـ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ـ اَمْ لَهُمْ شُرَکاءُ فَلْیَأْتُوا بِشُرَکائِهِمْ ـ اِنْ کانُوا صادِقینَ ـ لَنْ تَنْفَعَکُمْ اَرْحامَکُمْ وَلا اَوْلادُکُمْ ـ یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِاَیْدیهِمْ ـ ما ظَنَنْتُمْ اَنْ یَخْرُجُوا ـ یَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ ـ وَ ما اُرْسِلُوا عَلَیْهِمْ حافِظینَ ـ اَفَلا یَعْلَمُ اِذا بُعْثِر ـ اَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ ـ وَ وَضَعْنا عَنْکَ وِزْرَکَ ـ وَ رَفَعْنا لَکَ ذِکْرَکَ ـ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ

در این درس با الف وصل آشنا می شوید .

هر گاه در حین تلاوت به الف وصل ( آ ) رسیدید باید حرف قبل از آن را به بعد از آن متصل کنید . مانند : وَالْاَرْضَ

علامت الف وصل صاد کوچکی است که روی الف قرار می گیرد .( آ )

عبارات قرآنی زیر را با دقت تمام بخوانید .

۱- وَ جاءَ اَهْلُ الْمَدینَةِ یَسْتَبْشِرُونَ

۲- قالُوا اَوَلَمْ نَنْهَکَ عَنِ الْعالَمینَ

۳- کَما اَنْزَلْنا عَلَی الْمُقْتَسِمینَ

۴- وَ اَقیمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلا تُخْسِرُوا الْمیزانَ

۵- اِذا وَقَعَتِ الْواقِعَةُ

۶- فَأَصْحابُ الْمَیْمَنَةِ ما اَصْْحابُ الْمَیْمَنَةِ

۷- ءَاَنْتُمْ اَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَها اَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ

۸- اَفَنَجْعَلُ الْمُسْلِمینَ کَالْمُجْرِمینَ

۹- فَانْطَلَقُوا وَ هُمْ یَتَخافَتُونَ

۱۰- وَ تَکُونُ الْجِبالُ کَالْعِهْنِ الْمَنْفُوشِ

 

ادامه مطلب ...

تلاوت سوره مبارکه توبه استاد احمد ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس صد‌وسومین کرسی تلاوت و اذان مجتمع «امام‌خمینی(ره)» با حضور «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.بنا‌بر این گزارش در این برنامه آیات 122 تا 129 سوره مبارکه «توبه» به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد، همچنین این برنامه به صورت زنده و مستقیم از طریق رادیو قرآن پخش شد.این محفل قرآن کریم توسط شورای عالی قرآن و با همکاری رادیو قرآن و ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دوشنبه هر هفته در حسینیه «الزهرا(س)» به نشانی بزرگراه رسالت مجتمع «امام‌خمینی(ره)» برگزار می‌شود، همچنین حضور عموم مردم در این محفل آزاد است.


تلاوت آیات 122 تا 128 سوره مبارکه «توبه»


یا علی