تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....
تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....

آشنایی با قاریان ایرانی : آقای «عباس هاشمی»

«عباس هاشمی» قاری بین‌المللی قرآن کریم و نفر اول بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران حافظ کل قرآن کریم شد.پیش از این قاریانی چون «کریم منصوری»، «مهدی صیاف‌زاده»، «حامد شاکر‌نژاد» و «منصور قصری‌زاده» کل قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.به منظور اطلاع از دلایل گرایش هاشمی به حفظ کل قرآن کریم دقایقی را با وی به گفت‌وگو نشستیم.


ابتدا کمی از خود بگویید؟

«عباس هاشمی» هستم، متولد 1359 بوشهر، تحصیلات را تا مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران ادامه دادم و در حال حاضر به عنوان دبیر در آموزش و پرورش مشغول تدریس هستم.

متأهل هستید؟
بله من متأهل و صاحب یک فرزند به نام «علی» هستم.

حفظ قرآن را با توصیه پدرم و با سوره «حج» آغاز کردم
شما قاری قرآن بین‌المللی قرآن هستید چه شد به حفظ علاقه‌مند شدید؟

از روزی که کار تلاوت قرآن کریم را آغاز کردم پدرم همواره به من تأکید داشت که باید به حفظ قرآن بپردازی. حتی به یاد دارم سال 1370 در بوشهر مسابقه‌ای با موضوع حفظ سوره مبارکه «حج» برگزار می‌شد و پدرم من را برای حضور در این مسابقه ثبت‌نام کرد. آن زمان من سوره «حج» را در برگه‌ای نوشته بودم و هر روز به کنار ساحل خلیج فارس می‌رفتم و قدم‌زنان به حفظ قرآن کریم مشغول می‌شدم و همچنین در آن سال در مسابقه حفظ سوره «حج» فقط دو نفر شرکت کردند که من دوم شدم.توصیه‌های پدرم به حفظ قرآن به این جا ختم نشد و وی مدام به من توصیه می‌کرد که قرآن را حفظ کنم و این توصیه‌ها پس از کسب عنوان بین‌المللی بیشتر شد.


ادامه مطلب ...

تلاوت تصویری سوره «قیامت» استاد انور شحات محمد انور

سلام علیکم


تلاوت تصویری سوره «قیامت» انور شحات انور


            تلاوت سوره «قیامت آیات 1 تا 40» استاد انور شحات انور                        زمان : 14:35   حجم: 62 مگ

منبع : راسخون
یا علی

تلاوت سوره‌های «حج، مومنون و قدر» استاد سید متولی عبدالعال

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس جمهوری اسلامی ایران ماه مبارک رمضان میزبان تعدادی از قاریان مصری بود که این افراد در محافل مختلف کشور به تلاوت قرآن کریم پرداختند. سید‌متولی عبد‌العال» یکی از این افراد است که در ماه مبارک در محافل زیادی شرکت کرد و در این گزارش جدید‌ترین تلاوت وی که در حرم مطهر امام‌رضا(ع) اجرا شد تقدیم علاقه‌مندان می‌شود


مکان اجرا : حرم مطهر امام رضا (ع)        زمان اجرا : ماه رمضان 1393


تلاوت آیات 75 تا 78 از سوره‌های مبارکه «حج» و آیات 1 تا 16 سوره مبارکه «مومنون» و سوره مبارکه «قدر» توسط استاد سید متولی عبدالعال  (دانلود)


یا علی

تلاوت تصویری سوره های «غافر و قدر» آقای حسین فردی

سلام علیکم


تلاوت تصویری سوره های «غافر و قدر» حسین فردی


            تلاوت سوره های «غافر و قدر» آقای حسین فردی                        زمان : 11:16   حجم: 48 مگ

منبع : راسخون
یا علی

تلاوت سوره‌های «انفال و عصر» استاد محمد رضا پورزرگری

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس کرسی‌های تلاوت شورای عالی قرآن از هفته جاری از سر‌گرفته شد و طی آن امروز دوشنبه 13 مرداد‌ماه 1393 «محمد‌رضا پور‌زرگری» در مجتمع «امام‌خمینی(ره)» به تلاوت پرداخت.بنا بر این گزارش در این برنامه آیات 60 تا 66 سوره مبارکه «انفال» و سوره «عصر» به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد.این محفل با همت شورای عالی قرآن و همکاری رادیو قرآن دوشنبه هر‌هفته در حسینه «‌الزهرا(س)» به نشانی بزرگراه رسالت، مجتمع «امام‌خمینی(ره)» برگزار و به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود


تلاوت آیات 60 تا 66 از سوره‌ مبارکه «انفال» و سوره مبارکه «عصر» توسط استاد محمدرضا پورزرگری  (دانلود)


یا علی

تلاوت سوره‌های «بقره، قریش و کوثر» استاد سید متولی عبدالعال

به گزارش خبرگزاری فارس,جمهوری اسلامی ماه مبارک رمضان میزبان تعدادی از قاریان مصری بود که در محافل مختلف کشور به قرائت قرآن کریم پرداختند.سید ‌متولی عبدالعال» ماه مبارک رمضان با حضور در کشورمان به اجرای تلاوت در محافل مختلف پرداخت. در این گزارش تلاوتی از «سیدمتولی عبد‌العال» که در مصلای امام‌خمینی(ره) و برنامه شب‌های نورانی اجرا شده تقدیم علاقه‌مندان به قرآن کریم می‌شود


مکان اجرا : مصلای امام خمینی (ره)        زمان اجرا : ماه رمضان 1393


تلاوت آیات 269 تا 274 از سوره‌های مبارکه «بقره» و سوره مبارکه «قریش» و «کوثر» توسط استاد سید متولی عبدالعال  (دانلود)


یا علی

تلاوت تصویری سوره مبارکه «قدر» استاد مصطفی اسماعیل

سلام علیکم

تلاوت سوره مبارکه «قدر» با صدای استاد«مصطفی اسماعیل» تقدیم دوستان قرآنی می‌شود. این تلاوت در سال 1978 میلادی در مسجد امام حسین(ع) قاهره اجرا شده است. .


                 تلاوت سوره مبارکه «قدر» استاد مصطفی اسماعیل                    زمان : 1:21   حجم: 4 مگ

منبع : فارس نیوز
یا علی

آموزش تجـوید سطح 4 ؛ درس اول، الفبای عربی و فارسی

درس اول، الفبای عربی و فارسی

تعریف حروف هجاء :
هجاء در لغت به معنای شماردن حروف به اسامی آنها است و در اصطلاح تجوید مجموع حروف را از الف تا یاء، حروف تهجی می نامند که تعداد این حروف درعربی 28 عدد و به عقیده بعضی 29 عدد است (البته با دلایلی که ذکر خواهیم کرد عدد 28 صحیح تر به نظر می‌رسد) و در فارسی نیز 32 عدد است و در واقع الفبای عربی مانند الفبای فارسی می‌باشد و فقط چهار حرف کمتر دارد که عبارتند از ( چ – پ – گ – ژ ) ( چپ گژ). پس الفبای عربی که آن را حروف هجاء و حروف تهجّی هم می‌گویند 28 حرف می‌باشد که شکل هندسی و اسامیشان به قرار ذیل است:
اسامی حروف تهجی:
الف- باء - تاء- ثاء- جیم- حاء- خاء- دال- ذال- راء- زاء- سین- شین- صاد- ضاد- طاء- ظاء- عَین- غَین- فاء- قاف- کاف- لام- میم – نون- واو – هاء– یاء.

شکل هندسی حروف هجاء:
ا- ب- ت- ث- ج- ح- خ- د- ذ- ر- ز- س- ش- ص- ض- ط- ظ- ع- غ- ف- ق- ک- ل- م – ن – و - ﻫ - ی.
توجه مهم: هر حرفی را که در فارسی با صدای زیر می خوانیم در عربی آنرا با صدای الفی میخوانیم مثل ( بِ – تِ ) که میخوانیم ( باء – تاء ).

تعریف همزه و تفاوت آن با الف:
باید دانست "الف" در عربی همیشه ساکن است و هرگاه متحرک شود آن را همزه می‌گویند و به صورت شش هندسی قدری کوچکتر (ء) بالای دندانه (ئ‍ ) و یا روی ( أ – ؤ - ئ) سوار می‌شود مثل: اُولئِکَ – اِنْ یَشَأ – لُؤْ لُؤْ – شَیْئ و گاهی هم به طورتنها نوشته می‌شود مانند ءَاَنْذَرْتَهُمْ.
لازم به ذکر است که بعضی از علمای تجوید معتقدند که چون الف از فضای دهان خارج می‌شود و تکیه گاهی هم ندارد یعنی مجرد صوت و قائم به غیر است و نیز همیشه ساکن می‌باشد لذا هیچگاه به تنهایی ادا نمی‌شود و از حروف شمسی و قمری هم نمی‌باشد و به همین منظور آن را در اعداد حروف به شمار نیاورده‌اند، لکن بعضی دیگر قائل به این قول نبوده و همین گونه ادا شدن را هم نوعی مخرج دانسته‌اند.
 
ادامه مطلب ...