تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....
تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....

محمد‌رضا پورزرگری: موضوع سبقت قاریان ایرانی از مصری‌ها جای تأمل دارد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس یکی از موضوعاتی که امروز در بین جامعه قرآنی خصوصاً قاریان مطرح است کاهش فاصله قراء ما با قاریان مصری است و برخی افراد خصوصاً مسئولان قرآنی عقیده دارند که قاریان ایرانی از قراء مصری سبقت گرفته‌اند.برای تشریح این موضوع خبرگزاری فارس سلسله گفت‌وگو‌هایی با اساتید و قاریان بین‌المللی قرآن داشته که در این گزارش گفت‌وگو با «محمد‌رضا پورزرگری» قاری بین‌المللی قرآن کریم را با هم می‌خوانیم.

قاریان حاضر ما از قاریان حال مصری چیزی کم ندارند
پورزرگری با اشاره به اینکه قاریان حال حاضر کشور از قاریان حاضر مصر چیزی کم ندارند، گفت: ما نمی‌تونیم بگوییم همه قراء ما از قاریان مصری پیشی گرفته‌اند اما می‌توانیم ادعا کنیم قاریان ما در عصر حاضر از قاریان حال حاضر مصر کم ندارند و حتی برخی از افراد بهتر از قاریان مصری هستند. البته به هیچ‌وجه نمی‌توان قاریان حال حاضر جهان اسلام را با اساتید و نوابغ قرائت قرآن قیاس کرد.

پیشرفت قاریان ایرانی در سال‌های بعد از انقلاب چشمگیر بوده است

پورزرگری با اشاره به پیشرفت چشمگیر قاریان ایرانی در سال‌های پس از انقلاب گفت: فضای جمهوری اسلامی و رهنمود‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سال‌های کوتاه پس از انقلاب سبب شد تا قاریان کشورمان در این ایام رشد و پیشرفت چشمگیری داشته و به قاریان طراز اول جهان اسلام نزدیک شوند اما این دلیل نمی‌شود تا ما کار قرائت در ایران را با مصر قیاس کنیم زیرا آنان یک تاریخ از ما جلو‌تر هستند و بیان این جمله که ما از قاریان مصری سبقت گرفته‌ایم جای بسی تأمل دارد.


 قاریان قرآن برای رسیدن به درجه احسن تلاوت باید علوم مختلفی فرا گیرند
این قاری بین‌المللی قرآن کریم رسیدن یک قاری به درجه احسن تلاوت را نیازمند موضوعات مختلفی دانست و گفت: قاریان قرآن برای رسیدن به درجه احسن تلاوت باید آیتم‌های مختلفی را بگذرانند و علوم گوناگونی را فراگیرند. در عصر پیامبر قاریان قرآن در کنار قرائت از فقها بودند و با علم کامل این کتاب آسمانی را تبلیغ می‌کردند. ما باید با حرکت در این مسیر و عمل به دستورات قرآن کریم به تلاوت آیات کلام الله مجید بپردازیم. همچنین ضروری است که قاریان ما در حوزه حفظ قرآن کریم هم فعال باشند و این موضوع مهم هم در دستور کار آنان قرار گیرند.پورزرگری قاریان ایرانی را مقلد قاریان مصری دانست و گفت: آنچه واضح است این است که قاریان ما مقلد قاریان مصری هستند و به هیچ عنوان نمی‌توان قراء حال حاضر جهان اسلام را با ستارگان آسمان تلاوت قیاس کرد.

تقلید از قاریان ایرانی در کنار قاریان مصری انجام شود
این قاری بین‌المللی توصیه قراء جوان به تقلید از برخی از قاریان ایرانی را در کنار قاریان مصری سبب پیشرفت دانست و گفت: به نظر من اساتید می‌توانند در کنار تقلید از قاریان مصری تقلید از قاریان ایرانی را هم به جوانان توصیه کنند، زیرا این کار راه را برای پیشرفت جوانان در حوزه تلاوت کوتاه می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد