تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....
تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....

ابوالقاسمی : معرفی قاریان ممتاز و گمنام در برنامه «تلاوت من» رادیو قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس برنامه «تلاوت من» از ابتدای مهرماه سال 1393 با هدف شناسایی و معرفی استعداد‌های برتر تلاوت قرآن کریم که فرصت کسب عنوان در مسابقات را نداشته‌اند به روی آنتن این شبکه رادیویی می‌رود.

پخش تلاوت قاریان گمنام از رادیو قرآن
«احمد ابوالقاسمی» کارشناس برنامه «تلاوت من» در گفت‌وگو با فارس در خصوص این برنامه گفت: در برنامه تلاوت من قاریان قرآنی که زیبا قرائت می‌کنند اما به دلیل عدم کسب عنوان در مسابقات و یا هر دلیل دیگر در جامعه و رسانه‌ها مطرح نیستند معرفی و تلاوت آنها پخش می‌شود.وی معیار گزینش قاریان برای معرفی در این برنامه را انتخاب توسط کارشناسان رادیو دانست و گفت: قاریان ممتاز قرآن کریم که در این عرصه گمنام مانده‌اند ابتدا فایل صوتی تلاوت خود را برای ما ارسال و کارشناسان این عرصه که خود من هم یکی از آنها هستم تلاوت‌هایی که استاندارد‌های لازم برای پخش را داشته باشند انتخاب و از این برنامه پخش می‌کنیم.

افزایش آیتم‌های برنامه با کسب تجربه و گذشت زمان
ابوالقاسمی از کامل شدن این طرح به مرور زمان خبر داد و گفت: برنامه «تلاوت من» فعلاً با پخش تلاوت قاریان ممتاز و گمنام قرآن کریم آغاز و در کنار آن این تلاوت‌ها کارشناسی و قاریان به عموم مردم معرفی می‌شوند، البته ممکن است با برقراری تماس تلفنی با برخی از این قاریان معرفی بهتری از آنان داشته باشیم، اما آنچه مسلم است این است که این برنامه به مرور و براساس تجربه‌ها کامل‌تر و آیتم‌هایی به آن افزوده می‌شود.

مسابقات قرآن حلقه تنگی است که همه از آن عبور نمی‌کنند

این استاد قرآن کریم مسابقات قرآن را حلقه تنگی دانست که همه قاریان نمی‌توانند از آن عبور کنند و در این خصوص اظهار داشت: متأسفانه مسابقات قرآن حلقه تنگی است که همه قاریان قرآن نمی‌توانند از آن عبور کنند در حالی که برخی از قاریان تلاوت‌های زیبایی دارند اما عدم کسب عنوان در مسابقات سبب دوری آنها از رسانه‌ها و محافل قرآنی شده است.


 سالانه قاریان زیادی در کشور تربیت می‌شوند که تنها دو نفر عنوان کسب می‌کنند
ابوالقاسمی تعداد قاریانی که هر سال در کشور تربیت می‌شوند را بسیار بیشتر از ظرفیت مسابقات قرآن دانست و گفت: در کشور ما خصوصاً در سال‌های اخیر تعداد زیادی قاری ممتاز قرآن تربیت می‌شوند در حالی که فقط یک یا دو نفر با کسب عنوان در مسابقات می‌توانند در رسانه‌ها مطرح شوند. این امر باعث می‌شود تا بسیاری از قاریان خوشخوان قرآن کریم انگیزه خود را برای ادامه کار از دست بدهند.

پخش برنامه‌هایی نظیر تلاوت من سبب افزایش انگیزه قاریان بین‌المللی می‌شود

کارشناس رادیو قرآن پخش برنامه‌هایی نظیر «تلاوت من» را سبب ایجاد انگیزه در قاریان بین‌المللی بیان کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز تلاوت این است که قاریان بین‌المللی رقیب چندانی برای خود احساس نمی‌کنند و این امر باعث افت آنان می‌شود از این رو معرفی و ایجاد انگیزه در قاریان ممتاز و گم‌نام باعث می‌شود تا قراّء بین‌المللی هم با مشاهده حضور دیگر قاریان در رسانه‌ها با انگیزه بیشتری تلاش و تمرین کنند. وی درخصوص زمان پخش «تلاوت من» گفت: این برنامه از ابتدای مهرماه، دوشنبه شب‌ها با حضور کارشناسان تلاوت به بررسی تلاوت‌های ارسال شده به رادیو قرآن می‌پردازد.

شرایط ارسال تلاوت برای برنامه تلاوت من

سردبیر برنامه تلاوت من در خصوص شرایط ارسال آثار به این برنامه گفت: علاقه‌مندان باید فایل صوتی تلاوت خود را از طریق پست الکرونیک برنامه به آدرس telavateman@irib.ir برای ما ارسال کنند و توجه داشته باشند که این فایل‌ها به صورت صوتی و حداکثر در 7 دقیقه باشد. همچنین باید تلاوت‌ها کیفیت مناسب برای پخش را داشته باشند در غیر این صورت از این تلاوت‌ها در برنامه استفاده نخواهد شد.وی با اشاره به اینکه باید قاریان ممتاز و خوشخوان در این برنامه شرکت‌ کنند گفت: تلاوت‌های ارسالی باید غلط عمده نداشته و در شأن پخش از رادیو قرآن باشد.به گزارش فارس «تلاوت من» کاری از گروه آموزش رادیو قرآن به کارشناسی و سردبیری «احمد ابوالقاسمی» و تهیه‌کنندگی «مسعودرضا خالقی» از ابتدای مهرماه، دوشنبه شب‌ها، ساعت 20:45 تا 22 از شبکه رادیویی قرآن پخش خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد