تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....
تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....

پیکر استاد مولایی در جایگاه ابدی آرام گرفت / فیلم+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس، پیکر استاد ابراهیم‌ پورفرزیب معروف به مولایی ظهر امروز در قطعه 2 بهشت‌زهرا در کنار مزار همسرش و با بدرقه باشکوه اهالی قرآن و شاگردان آن مرحوم در دل خاک آرام گرفت.صبح امروز خیابان شریعتی و ساختمان صندوق اندوخته نیکان برای آخرین با مردی که عمر خود را در راه اعتلای قرآن و خدمت به خلق گذاشته بود وداع کرد. چه باشکوه بود وداع تلخ شاگردان با استاد که برخلاف وداع غریبانه مولایش حسین(ع) انجام شد.مراسم تشییع پیکر استاد مولایی طبق وصیت خودشان از مقابل صندوق اندوخته نیکان با حضور دوستداران این استاد قرآن کریم برگزار شد که اساتید، مسئولان، قاریان و حافظان قرآن کریم در آن حضور داشتند.اسامی برخی از این چهره‌ها عبارتند از: علی فربین، سیدرضا میرموسایی، عبدالرسول عبایی، لاله افتخاری، ولی یاراحمدی، حسن رضائیان، محسن مظاهری، احمد لیایی، محمد بنیادی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، کریم دولتی، محمد خرمیان، سیدعباس میرداماد، محمدرضا پور‌معین، محمد‌حسین سبزعلی، حسین کرمی،  احمد ابوالقاسمی، محمدرضا ابوالقاسمی، صالح اطهری‌فرد، سیدعلی سرابی، سیدعلی مقدم، حجت‌الاسلام حمید محمدی، محمد‌حسین محمدزاده، عباس امام‌جمعه، مسعود سیاح‌گرجی، سید‌محسن موسوی‌بلده، علی‌اکبر توپچی، حسینعلی شریف، امین پویا، سیدمحمد کرمانی، علیرضا فیضی، امیر‌محمد زاهدی، عباس سلیمی، مسعود وکیل، محمد عباسی در این مراسم جمع کثیری از شاگردان استاد مولایی، قاریان و حافظان قرآن کریم حضور داشتند که مرحوم مولایی را با دسته‌های گل و اشک بدرقه کردند.


   پیکر استاد مولائی در جایگاه ابدی آرام گرفت          

 

 در ابتدای این مراسم که ساعت 8 صبح مقابل درب صندوق اندوخته نیکان آغاز شد؛ محمد‌رضا خرمیان طی سخنانی با اشاره به تربیت  اساتید قرآن توسط استاد مولایی گفت: این استاد فقید شاگردان بسیاری تربیت کردند که امروز این افراد اساتید قرآن هستند.




وی با اشاره به ارادت استاد مولایی به اهل‌بیت(ع) گفت: استاد مولایی ارادت ویژه‌ای به اهل‌بیت(ع) خصوصاً امام‌حسین(ع) داشت. وی بیش از 40 سال شب‌های جمعه دعای کمیل را از حفظ می‌خواند و هنگام خواندن دعای کمیل روضه اباعبدالله را هم می‌خواند. همچنین ارادت استاد مولایی به امام حسین (ع) سبب شده بود همواره در جلسات این شعر را قرائت کند.


سرم خاک کف پای حسین است
دلم مجنون صحرای حسین است

بود پرونده‌ام چون برگ گل پاک
در این پرونده امضای حسین است

به وقت مرگ چشمم را نبندید
که چشم من به سیمای حسین است
 
 
در ادامه سیدعباس میرداماد از شاگردان و جانشینان استاد مولایی به قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) پرداخت و پس از آن پیکر استاد برای خاکسپاری به سمت بهشت زهرا(س) ارسال شد.

در ابتدای مراسم خاکسپاری پیام تسلیت مقام معظم رهبری توسط یکی از شاگردان استاد قرائت شد که متن آن به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت فقید سعید مرحوم «ابراهیم پور‌فرزیب»(مولایی) که استاد مسلم و برجسته تجوید و قرائت و مربی اساتید قرآن و نویسنده کتاب‌های مفید در این رشته بودند را به جامعه قرآنی، شاگردان و بازماندگان تسلیت می‌گویم و غفران و رحمت الهی و حشر با کلام‌الله مجید را برای ایشان مسألت می‌کنم.

قرائت تلقین استاد مولایی توسط استاد سیدمحسن موسوی بلده انجام شد و هنگام تدفین محمدحسین سبزعلی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.


 

پیکر استاد مولایی همزمان با اذان ظهر در جایگاه ابدی‌اش آرام گرفت و حسینعلی شریف در این لحظه اذان ظهر را برای حاضران قرائت کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد