تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....
تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....

تلاوت تصویری سوره «مائده و شمس» محمود شحات انور

سلام علیکم


تلاوت تصویری سوره «مائده و شمس» محمود شحات انور


           تلاوت سوره «مائده و شمس» آقای محمود شحات انور                  زمان : 21:43   حجم: 92 مگ

منبع : راسخون
یا علی

آموزش تجـوید سطح 4 ؛ درس چهارم، تشدید و شرایط آن

درس چهارم، تشدید و شرایط آن


تشدید یعنی سخت و شدید نمودن چیزی یا حرفی و در اصطلاح، تکرار حرف را گویند و در فارسی و عربی قاعده این است که هرگاه دو حرف مثل هم مانند ( د– د، ل – ل) که پهلوی هم باشند و میان آن دو هیچ حرفی فاصله نشده باشد و حرف اولی ساکن و دومی متحرک باشد، اولی را برمی‌دارند و بجای آن روی دومی تشدید می‌گذارند، مانند ( اَرِّه) که اول (اَرْرِه) بوده است و مانند: "ضَلَّ" که در آغاز (ضَلْلَ) بوده است و این عمل را ادغام هم می‌گویند و حرفی که روی آن تشدید باشد آن را مشدّد می‌نامند. لازم به تذکر است که گاهی حرکت کسره را در حرف مشدّد بر روی حرف و در زیر علامت تشدید می‌گذارند مانند اَوِّبی و یا غَمٍّ که این کتابت صحیح نمی‌باشد.


تمرین درس چهارم

1- برای هریک از حروف 28 گانه تهجّی که در قرآن با تشدید به کار رفته است مثالی بزنید (به استثنای همزه)


منبع :www.almiqat.com

تلاوت تصویری سوره های «احزاب» و «شمس» استاد سید متولی عبدالعال


تلاوت تصویری سوره های «احزاب» و «شمس» سید متولی عبدالعال

در حرم مطهر امام رضا علیه السلام


      تلاوت آیات 21 تا 35 سوره «احزاب»  استاد سید متولی عبدالعال               زمان : 39:29   حجم: 180 مگ


                   تلاوت سوره «شمس»  استاد سید متولی عبدالعال                          زمان : 06:28   حجم: 29 مگ


منبع :خبرگزاری فارس /آستان قدس رضوی

یا علی

تلاوت سوره «زمر» توسط آقای سید مهدی تاج زاده

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس هشتاد و چهارمین کرسی تلاوت و اذان مسجد بلال با حضور «سید‌مهدی تاج‌زاده» قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.در این محفل آیات 1 تا 7 سوره مبارکه «زمر» به همراه اذان ظهر به افق تهران توسط قاری برنامه تلاوت شد. این محفل یکشنبه هر‌هفته توسط شورای عالی قرآن و با همکاری رادیو قرآن و مسجد بلال برگزار و به صورت چرخشی از رادیو قرآن پخش می‌شود. .


تلاوت آیات 1تا 7 از سوره‌ مبارکه «زمر» توسط آقای سید مهدی تاج زاده  (دانلود)


یا علی

ماجرای اعتراض اکبرالقرای ایران به نحوه تلاوت یک قاری

امروز مصادف است با چهلمین روز درگذشت اکبرالقراء ایران استاد ابراهیم پورفرزیب معروف به مولایی که به همین مناسبت از صبح امروز برنامه‌های متعددی در مسجدالرضا(ع) تهران، بهشت‌زهرا و رادیو قرآن برای بزرگداشت نام و یاد این استاد عزیز برگزار شد.بنا بر این گزارش، رادیو قرآن از ساعت 10:10 دقیقه صبح امروز اقدام به پخش برنامه زنده «یاد استاد» با اجرای محمدرضا پورمعین از پیشکسوتان قرآنی کشور کرد.محسن مظاهری یکی از قدیمی‌ترین شاگردان استاد مولایی که سابقه همراهی وی با ایشان به بیش از 60 سال می‌رسد ضمن بیان سجایای اخلاقی این عزیز فقید به بیان خاطراتی از وی پرداخت.


مولایی سال 1327 علومی از قرآن را مطرح کرد که هیچ کس بلد نبود

مظاهری با اشاره به اینکه استاد مولایی در سال 1327 در مسجد سنگ‌تراش‌ها مشغول به آموزش قرآن کریم شده بود، گفت: عده‌ای از اهالی هیأت قرآنی سنگ‌لج تهران که اکنون بیش از 113 سال قدمت دارد با حضور در جلسه قرآن ایشان متوجه بیان مطالب جدیدی در رابطه با علومی مانند تجوید قرآن توسط ایشان شده بودند که ‌آن را در هیأت مطرح کردند و بنا شد تا از استاد مولایی برای تدریس در هیأت سنگ‌لج دعوت شود.

مظاهری با اشاره به اینکه استاد مولایی پذیرفت تا در جمع سنگ‌لجی‌ها به تدریس قرآن کریم بپردازد، گفت: آن موقع مرسوم بود هر کسی که در هیأت قرآن تدریس می‌کرد در پایان جلسه داخل دستمالی میوه، شیرینی و مقداری پول به استاد هدیه می‌شد؛ اولین جلسه‌ای هم که استاد مولایی برای تعیین سطح جلسه حضور یافتند مسئولان جلسه به من که نوجوانی 10 ساله بودم 5 ریال پول دادند تا بروم برای استاد یک تاکسی بگیرم تا ایشان را از سنگ‌لج به منزلشان که در محله تهران نو واقع بود ببرد.

مظاهری در ادامه با اشاره به مناعت طبع استاد مولایی افزود: جلسه دوم هر چه منتظر آقای مولایی شدیم نیامد و رفتیم دیدیم که در همان مسجد سنگ‌تراش‌ها نشسته و به تدریس قرآن می‌پردازد. علت نیامدنش به جلسه سنگ‌لجی‌ها را جویا شدیم، گفت: من منتظر آن 5 ریالی شما نبودم و از آنجا متوجه شدیم که مسائل مالی اصلاً برای ایشان مطرح نیست.

مظاهری در رابطه با دیگر سجایای اخلاقی استاد مولایی اظهار داشت: ایشان تمام شاگردانشان را در جلسه با پیشوند «آقا» صدا می‌کردند به طوری که وقتی می‌خواستند از کسی برای تلاوت قرآن دعوت کنند می‌گفتند آقای فلانی برای تلاوت تشریف بیاورد.

  ادامه مطلب ...

تلاوت تصویری سوره «تین» و «علق» استاد ابوالعینین شعیشع

سلام علیکم


تلاوت تصویری سوره های «تین» و «علق» ابوالعینین شعیشع

در حرم مطهر امام رضا علیه السلام


 تلاوت سوره «تین» و  آیات 1 تا 5 سوره «علق» استاد ابوالعینین شعیشع   زمان : 13:06   حجم: 60 مگ


منبع :خبرگزاری فارس /آستان قدس رضوی

یا علی