تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....
تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

تَنزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّـهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

دانلود تلاوت های مجلسی قرآن ؛ ترتیل ؛ تواشیح ؛ ابتهال ؛ زندگینامه قاریان ؛ نکات آموزشی و ....

سید‌ متولی عبدالعال قاری سرشناس مصری درگذشت

قاری سرشناس مصری درگذشتبه گزارش مشرق، استاد «سید متولی عبدالعال» قاری سرشناس مصری ساعاتی پیش در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

این قاری نامدار در 26 آوریل سال 1947 میلادی در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز روستایی در کشور مصر متولد شد.

کمتر از 12 سال داشت که توانست قرآن را حفظ کند، پس از آن با تقلید از سبک اساتیدی همچون «عبدالباسط» و «مصطفی اسماعیل» شروع به یادگیری فنون هنر تلاوت کرد. طولی نکشید که توانست سبکی نوین و حزن‌انگیز برای خود برگزید به طوری که پیوسته تلاوت‌های خود را با سبک خود اجرا می‌کند.

متولی عبدالعال در طول عمر بابرکتش چندین سفر به کشورمان داشت که آخرین‌بار ماه رمضان سال گذشته برای تلاوت در محافل مختلف به جمهوری اسلامی سفر کرد.

آموزش تجـوید سطح 4 ؛ درس ششم، تعریف حروف شمسی و قمری

درس ششم، تعریف حروف شمسی و قمری و طریق خواندن الف و لام آنها


نیمی از حروف 28 گانه عربی که همان حروف تهجّی است را شمسی و نصف دیگر را قمری گویند که تمام حروف قمری در این جمله جمع شده است: (حقّا که غمِ خوف عجیبِ) و بقیه آن، حروف شمسی است که عبارتنداز: تـاء وثـاء و دال و ذال و راء و زاء سین وشین وصاد وضاد وطاء وظاء
دگر لام و نون حـرف شمسی بـدان چـو همـراه اَلْ شـد مـشـدّد بـخـوان
هرگاه الف ولام "اَلْ" یعنی"آن" که یکی از علامت‌های اسم است بر سر یکی از حروف شمسی در آید لام آن خوانده نمی‌شود و بجای آن حرف بعدش مشدّد می‌شود یعنی با تشدید خوانده می‌شود، مثل "شَمْسْ" یعنی «خورشید» که چون الف و لام (ال) بر سر آن درآورند می‌شود "اَلشَّمْسْ" و مانند اَلسَّماءُ- اَلصّالِحُ- اَلطَّیْرُ و هر گاه بخواهیم با جمله قبلی آن را بخوانیم الفِ آن هم خوانده نمی‌شود مانند (اِذَا الشَّمْسُ – وَ اِذَا النُّجُومُ - مِنَ الصّالِحینَ). 
و اما اگر "الف و لام" برسر یکی از حروف قمری درآید "الف و لام" هر دو خوانده می‌شود مانند اَلْقَمَرْ – اَلْبَحْرْ – اَلْعَلِیُّ – اَلْحَسَنْ – اَلْمَهْدِیُّ و هرگاه آن را با جمله قبل بخوانیم فقط الف آن ساقط می‌شود (یعنی خوانده نمی‌شود) مانند "یَوْمَ الْقِیامَةِ – هُمُ الْمُفْلِحُونَ – مِنَ العالَمینَ" که در این کلمـات فقط "الفِ" آن والـی است و خوانده نمی‌شود.
لازم به تذکر اسـت کـه هرگـاه یکـی از حروف شمسی بعد از الف و لام "اَلْ" قرارگیرد "لام" آن در حرف مزبور به سبب نزدیکی مخرج، ادغام می‌گردد و آن را "ادغام شمسیّه" نامند مانند اَلتَّوْبةَ – اَلذّارِیـاتْ – اَلـسَّجـْدَة – اَلـضَّوْءُ – اَللّاهُونَ – اَلصّابِرُ – اَلثّاقِبُ – اَلدَّهْرُ و همچنین هرگاه یکی از حروف قمری بعد از الف و لام «اَلْ» قرارگیرد حرف لام به سبب دوری مخرج، اظهار می‌شود مانند: اَلْهالِکینَ – اَلْوِرْدُ – اَلْاَمْرُ – اَلْباسِطُ – اَلْحامِدُ – اَلْقَدْرُ. پس حروف شمسی همیشه مشدّد بوده و بالعکس حروف قمری هیچگاه تشدید نمی‌پذیرد (البته بعد از اینکه اَلْ بر سر آنها درآید.)
  ادامه مطلب ...

نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی مقام نخست را کسب کرد + فیلم تلاوت

به گزارش خبرگزاری فارس، «محسن حاجی‌حسنی کارگر» نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی رتبه نخست این رقابت‌ها را کسب و جایزه خود را از پادشاه مالزی دریافت کرد. وی تلاوت خود را در این مسابقات ارائه داد که با استقبال حاضران در سالن مسابقات بین المللی قرآن کریم مالزی مواجه شد.نماینده کشورمان با اختلاف 7 امتیاز نسبت به سایر شرکت‌کنندگان موفق به کسب رتبه نخست شده است.

به گزارش فارس، به دلیل برخی ملاحظات در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از 1385 تا امسال هیچ‌کدام از نمایندگان کشورمان با وجود تلاوتی فاخر به عنوان نفر اول این رقابت‌ها معرفی نشدند و امسال پس از 9 سال «محسن حاجی‌حسنی کارگر» قاری مشهدی موفق به کسب رتبه نخست شد.این دهمین مقام نخست مسابقات مالزی توسط نمایندگان کشورمان است که توسط حاجی حسنی کارگر کسب شد. همچنین پیش از وی محمد‌تقی مروت، عباس سلیمی، علی سیاح گرجی، عباس امام جمعه، منصور قصری‌زاده، احمد ابوالقاسمی، سعید طوسی، مسعود سیاح‌گرجی و حسین رستمی مقام اول مسابقات مالزی را کسب کرده بودند.


تلاوت «محسن حاجی حسنی کارگر»  در سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن مالزی                                     زمان : 10:56   حجم: 51 مگ


منبع :خبرگزاری فارس 

یا علی

دانلود «قرآن تبیان»; اپلیکیشن قرآنی موسسه تبیان برای اندروید

عصر 24 کندو/ نرم افزار قرآن تبیان در بستر اندروید برای تلفن های همراه توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده و به صورت رایگان عرضه می گردد.از خصوصیات این نرم افزار تصویری بودن متن قرآن با خط زیبای عثمان طه می باشد که امکان بزرگنمایی در آن وجود دارد (همراه با ترجمه کامل مرحوم آیت الله مشکینی)امکانات جستجو در سوره، آیه، جزء، متن قرآن، متن ترجمه، نشان گذاری و دسترسی تصادفی در آن قرار داده شده است. نسخه حاضر نسخه کامل قرآن تبیان است. این نسخه از نرم افزار تصویری صوتی بوده که حجم آن حدود 150 مگابایت است بدون احتیاج به داشتن ارتباط با اینترنت.برای دریافت نرم افزار اینجا را کلیک کنید.


persianQuran - 3 persianQuran - 4


انتشار1393/03/18

نسخه3.3

اندروید1.5 به بالا

گروهایرانی

حجم341.52 MB

قیمترایگان